pixel

Star Wars – The Old Republic – Beta Test

Prin 2008 umblau deja zvonurile cum că Star Wars va mai avea parte de un mmo (massively multiplayer online). Star Wars Galaxies nu se ridicase nici măcar la rang-ul tipicului mmorpg asiatic, făcut într-un weekend. În toată vâlva facută pe internet se înțelegea un singur lucru: că noul joc ar fi 0 continuare a celebrului Knights Of The Old Republic II – The Sith Lords.

A mai trecut un an și în 2009 totul era oficial. Au mai trecut încă doi și uite și beta pentru Star Wars The Old Republic. Din păcate nu am primit invitația în octombrie, atunci când a început testul beta, ci abia weekendul trecut. Din octombrie în fiecare weekend era câte o sesiune de test, adică de vineri seara până luni pe la prânz lumea se putea loga la server. Partea proastă e că nu am apucat să cresc destul de repede, dacă aș fi avut acces din octombrie probabil aș fi avut level maxim, căci beta-ul a fost întregul joc și nu doar câteva misiuni, o zonă sau un capitol (depinde de joc). Partea bună e că jocul avea în mare mai toate bug-urile rezolvate, deci nu se poate spune că am avut mare bătaie de cap cu ele.

Să trecem totuși de partea cu logatul în joc că să intrâm în pită.  Primul lucru pe care îl faci după ce te loghezi este să te hotărești ce caracter vei avea. Opțiunile nu sunt multe. 4 clase. Nu vă faceți griji, orice ați alege (Republică sau Imperiu) tot aceleași clase sunt, doar sub nume diferite. Jedi Knight e la fel ca Sith Warrior, diferența o face culoarea sabiei, Trooper-ul e la fel ca Imperial Agent și tot așa. La capitolul rase stau ceva mai bine , dar tot nu îndeajuns, căci sunt doar 5 și acestea la fel pentru ambele tabere. Dezamăgire.

Spuneam că am avut întreg jocul la beta, asta înseamnă un caracter de maxim level 50 și acces în toate zonele și battlegrounds plus instanțe. N-am apucat să explorez  foarte mult căci am fost curios să văd diferențele dintre clase.  Regret acum. Fiecare clasă are propria poveste, iar în primele 10 nivele jocul nu pare foarte diferit de predecesorul celor de la Bioware: KOTOR 2. Asta e una din părțile bune ale jocului. Dacă se vrea o campanie solo a jocului se poate urmări strict povesetea caracterului, dacă se trece pe lângă questurile în grup și battleground. Depinde doar de tine, dar recomand cu căldură questurile în grup pentru că sunt amuzante și foarte interactive. Cum? Vă spun acum.

Suntem obișnuiți ca cei de la Bioware să lase jucătorul să-și aleagă calea. În seria KOTOR puteam înfluența răspunsurile, primind pe urmă puncte pozitive sau negative în Forță, plus că ne clădeam o așa numită reputație. Același sistem este implementat și în TOR ( The Old Republic), dar pe langă punctele în forță se pot primi și puncte sociale. Când party-ul participă la un quest, toți membri pot interacționa cu NPC-ul respectiv. Răspunsul ales de fiecare este ales printr-un mod de roll (ca la iteme), iar cel cu rezultatatul cel mai mare interactionează cu NPC-ul. E destul de amuzant când sunt trei oameni în party și doi spun „da”, iar al treilea zice „nu” și el este câștigător în discuție.

O altă caracteriztică a jocului ce m-a surprins plăcut a fost voice acting-ul personajelor și al NPC-urilor. Se pot observa mișcările în cinematic-urile – dialog dintre caracter si NPC. Dacă sunțeti în grabă se poate trece peste ele cu space, dar veți pierde mult din poveste. Și soundtrack-ul este binevenit, dar nu știu pe câți interesează asta.

Ce am spus până acuma ar fi partea ok a jocului, partea nouă (mă rog, nu-i chiar nouă că am văzut-o în KOTOR). Mai departe de atât jocul m-a lăsat așa…ca restu’ într-un grinding fest. Questurile sunt lejere, majoritatea obiectivelor sunt marcate pe hartă, ce trebuie tu să faci e să mergi până acolo. După level 10, ai un sentiment de deja-vu pentru că iți primești primul „mercenar”. Dar toți au. De la Jedi, la Trooper, toți îl primesc și toți au însoțitor. Ar mai fi un singur lucru de spus și vreau să ma credeți  când vă spun că nu am vrut să aduc în discuție World Of Warcraft. Dar nu se poate. The Old Republic seamănă prea mult cu WoW și cu asta basta.  Sistemul de leveling, modul de transport în joc, până și butoanele sunt puse la fel. Dacă ești un jucător fanatic de WoW și te loghezi în TOR  nu ai avea nici un fel de problemă. Totuși nu văd The Old Republic ca un joc ce se va ridica deasupra lui World Of Warcraft. Oamenii il vor juca, că doar e nou și cu toții avem nevoie de reîmprospătare, dar prețul este la fel. Anul 2012 va fi un an greu pentru WoW, dar n-ai ce zici atunci că rivalul tău vine cu un joc nou, iar tu vii cu urși panda. Nu merge așa.

Pentru cei hotariți, The Old Republic se lansează în 20 Decembrie anul acesta. Dacă îl vreți, îl puteți comanda acum, căci cei cu pre-order au o săptămînă avans pentru a-și crește caracterul. Distracție și Forța fie cu voi.

PS: Sper că atunci când jocul se va lansa oficial, cei de la Bioware și LucasArts să repare pixelul mort din joc (cei care au avut partea de beta, stiu la ce mă refer, restul puteți să vedeți aici pixelul). Sâmbătă aproape toată lumea a ramăs blocată la un punct portocaliu, mai jos de panoul de chat. E destul de amuzant să crezi și să te sperii că ai un pixel mort pe monitor, dar te calmezi destul de repede când pe chat curg rânduri cum că și restul îl văd. Ești mai ok, acum că nu mai ești singur.

Tu! Ce zici?

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s